Saturday, November 27, 2010

kembar?

salam 

kembar ke?

entri kali ni adalah mengenai sepupu aku, ain.ramai yang cakap muke aku same cm die..dr mak > makcik > pakcik > sepupu > org kedai. sume kate muke kitorg same?yeke?aku pun tak tau..ain ni bukanlah budak besar gajah cam aku tapi ain ni baby lagi ok..maksudnye ape? muke aku cam baby face ke?tetttt..hahahaahah..ain ni selalu datang umah aku sebab mak cik aku suke lepak umah kami bile husband die g belayar..yelah..duk tige beranak kat umah kan bahaye. dah la anak die kecik2, so ade baeknye die duduk umah kitorg smpai husband die balek belayar..oleh sebab itu (skema giler) die selalu duk umah aku. jadi kalo die nanes, aku lah yang selalu pujuk, selalu men2 ngan die, selalu angkat die walaupun kekadang tak larat (mcm angkat beras 5 kilo tau.. --.-- ) n one more ting about ain is, die suke laki..bias betul...kalo nampak abang aku ke pakcik aku ke, die suke diorg yg angkat..memang tersengih-sengih dak kecik ni kalo mereka yg angkat.


aku nak citer satu kejadian ngan ain.time tu raya haji..aritu cuaca panas sgt kat pd.lebih2 lagi umah mak uda aku yg kami nak gi ni dekat ngn pantai..hawa panas pantai tu memang sampai umah mak uda aku.dek kerana panas sangat, aku ngn mak cik aku ni saket kepala. jadi die pun wat keputusan nak gi cuci rmbut. kami memang gemar abis duet kt tempat mcm ni..bukan nak buat rambut ke hape tapi saje nak suruh org kedai tu basuhkan rambut kami ni..sekali sekala membazir duet kat tempat ni takpe jgn selalu..kayap jadinya..kalo aku kuar ngn mak cik aku berdua saje (tak termasuk anak laki di), kami akan take turn tuk pegang ain..mane taknye kalo die jage, macam2 kerenah die nak buat..

masuk2 kedai rmbut tu, memang tade org,syok giler,,jadi tade la rase kekok bile rambut ditam yangkan begitu saja..makcik aku suh aku g basuh dulu sementara die gi tidokan ain..amoi yg basu  aku ni memang best, bile die picit bahu ....pergh memang kene urat belikat yg saket tu..kalo aku kaye da lame aku hire die jadi tukang urut aku..huhuhuh..amoi ni memang sepatah haram pun tak cakap ngn aku smpai turn nak basuh rmbut tu je die cakap ngn aku..cett...tak ramah mesra langsung ngn costumer...bile turn basuh, tbe2 die jadi mesra plak..die duk tanye aku org ctu ke.jadi aku jwb yg aku bukan org cni (cni = pd ).aku ckap kat die aku gi raye umah makcik aku kat kg paya..pastu die tany lagi soalan kat aku..soalan ni menguji minda aku tuk berfikir sebentar.''kak, itu anak kakak ye...heh?anak mane plak ni..tbe-tibe aku teringat ain yg tengah syok dibuai mimpi..tettt..nak kena pelangkung betul amoi ni..da la panggil aku kakak. suke hati hengkau je.aku ase ko tu lagi kakak dari aku kot..ciss bedebah..tapi aku menahan amarahku dgn menjawab secara sopan.seb bek muke amoi ni muke inesen...aku pun jwab dgn begitu berhemahnye walaupun hati den da panas..''eh, taklah..itu anak untie saye'' sambil gelak2..aku tany kat die..kenape?muke saye tue sgt ke?...amoi tu cume sengih kambing dan segan2 nak jwb balek..amek ko..kan da kne batang hidung..mentang2 la ain tu putih cam aku, ingat die tu anak aku plak..jentik tinge baru tau.jgn sangka mak die tak putih anak die pun tak putih...makcik aku yg duk sarawak tu puteh melepak kalah omputih pun anak die gelap gak.. tu sebab die ikut pakcik aku yg tak berape putih..

cite lagi satu aku kne dengan ain ni time tu kat carrefoure.pelakon adalah sama iaiti ain.makcik aku..aku duk pegang ain ni..time ni ain kecik lagi..mak cik aku suke bawak aku jalan-jalan since die full time punye hauswife. time tu kat booth rumah si healin aka haus of healin..dak pompuan yg jage booth tu nmpk sgt cam dak sekolah yg tunggu result spm..mak cik duk tany mandian yg sesuai tuk baby sebab ain ni kulit die sensitif cam kulit aku..aku sebuk belek gamogen yg dlm sachet tu so tak tau ape yg dibualkan oleh mereka..abis je belek gamogen tu aku pun gi kat makcik aku balek, n as usual aku ni peramah kan so borak la ngn die..die g tany aku, ''ni anak akak ke?''tergamam dgr soalan tu..pastu makcik aku backup..''anak ape plak..ni anak akak la..die ni maseh blaja lagi.''aku hanya mampu senyum tak ikhlas kat budak tu..cisss..sepoil muud aku betul la budak ni..pastu aku gi tany makcik aku, ''cakna, kite ni muke cam org da kawen ke ''..makcik aku pun jawab ''muke budak giler adelah..budak tadi tu mate die mesti kero'' muahahaha...kenapalah ramai yg ingt aku ni da kawen..adakah sebab gaye aku angkat anak da macam ibu mithali..tettt..muahahahah


lagi satu citer pasal anak cak na ni -----> fahmi
die suke sgt tanye aku soalan yg aku sendiri tade jawapan tuknye
''kak nani, nape kak nani putih?''
lagi satu statement yg die suke buat adalah ''pergh, kak nani terputeh di dunia''..ok ..ni seyes kelakar..kalo ko da besar ti fahmi, ti mesti ko dapat tahu yg omputih tu lagi puteh dari kak nani ni..ko gi la duk luo negara, berlambak org yg lagi puteh dr kak nani..ko ckp gtu sbb nak amek ati aku je kan.elelelele.cam aku tak kenal ko..hahhaahah

No comments:

Post a Comment