Wednesday, November 3, 2010

:: i'm alive ::

salam

sedar tak sedar dah hampir 3 minggu ak tak hupdate belog aku
mane tak nye, 3 minggu lepas ak ad final xm.xsmpt nk hupdate belog.
nk setadi time setadi wik sendiri.huhu
actually part setadi wik tu tipu sebab sem kali ni tade setadi wik langsung..
sunggul pagel sekali ye..dan aku turut pagel bersame jadual xm yg hebat..
pejam celik pejam celik da 5 paper ak harungi dengan hebatnye..
penuh onak dan durian ye.
ase macam mimpi disiang hari plak
ape2 pn its over.
n aku bersyukur sgt sbb da habis 5 paper yg sgt senang itu ye.
hoyeah2x
kalo diekspresskn dgn aksi, ak ase mcm nk lari je 10 round pdng kolej ni
sebenarnye aku xabis lagi final xm.
 ade one more paper to go n dats it..ko nk jalan kaki pegi balek pegi balek songomban pn tape.
but u know wat..it feels like super duper on vacation mood..muahahaha
mentang2 ada gap 10 hari until the final one da nk on vacation mood plak.
but the most important is my body need a rest first
otak ni kalo leyh cakap,sure die cakap ''wei,stop kejap boley tak..ak penat la nk hapal sume mak nenek ni''
tp itu bukan otak manusia ye rakan2, itu mungkin otak katoon yg kite tonton kat tibi.
sbb allah ciptakan kita sume ni dengan sempurnanya..
tadi aku baru past nengok n belek2 ckit buku solusi member aku ni..
dlm tu ak terjumpe satu maklumat yang aku ase nk kongsi bersame kamu sume..
mungkin ada yang dah tahu..mungkin tak..tak kisahlah yang mane janji aku kongsi info yang berguna ni..:)
ia berkenaan dengan satu surah dalam al-quran iaitu surah al inshirah
surah ni adalah surah ke 94 dalam al-quran..
n ape yg ak nk kongsi ngn kamu2 sume adalah berkenaan dengan khasiat al-inshirah.
surah ni mampu mengubati persaan gemuruh,menghilangkan rasa sedih dan kesempitan,,
ia boleh juge digunakan untuk kuatkan ingatan dan pertingkatkan kefahaman..
so as a student, kita bolehlah mengamalkan ayt untuk kuatkan daya ingatan n kefahaman kita time belajar.
caranya adalah dgn kamu tulis surah ni dalam bekas pastu lalukan dengan airn den kamu minum la..
insyaallah dpt kuatkan daya ingatan kite2 ni
n then untuk hilangkan rase sedih serta kekusutan,apa yang kamu leyh buat,..tulis surah ni dalam bekas kaca,pastu lalukan dengan air mawar dalam bekas tu kemudian minum..
mudahkan nak lakukannya..
pasni ak nk terai la..
moga2 dipermudahkan urusan oleh allah.
amin~~

baeklah nak gi makan nasi ayam ni..


3 comments:

  1. slm..su..
    nice blog..
    btw..'being alive' lepas paper pharmacho adlh sst yg sgt wow!
    huhu
    all d best utk next paper..
    updatelah slalu..suke je bc su tulis..;)

    ReplyDelete
  2. zila..
    ala...
    segannya bile ade da tau belog saye
    ini musti angkara buddy saya
    hehe
    maap ye ekin..
    btw tanks ye zila

    ReplyDelete