Friday, November 26, 2010

adakah aku da matang?

salam

tengok entri arini mcm pelik je kn
adakah aku da matang?
aku sendiri  pun tak tahu

td aku ada terbaca artikel mengenai ini
bila da abis baca artikel ni baru aku sedar 
yang
matang ni dilihat bukan pada perangai saje
tapi dilihat pada  byk aspek


matang utk gembirakan hati sendiri
matang ketika berorganisasi
matang bila dpt kawal nafsu gelojoh
matang utk hadapi kebencian org
matang utk trima kritikan
matang utk berlaku adil pada keadaan dan suasana
matang utk pandang jauh kedepan
matang utk jujur pd diri sendiri, keluarge dan teman
matang terima persetujaun yg anda tak suka
matang utk jd wajar dan saksama terhadap org yg anda tak suka
matang bila dpt kerjasama atau kwn dgn laki mahupun perempuan secara jujur

jadi rakan- rakan...

kite ni da matang ke?


fikir-fikir dan renungkanlah 






No comments:

Post a Comment