Tuesday, November 9, 2010

~holiday n eye c t~~

salam semua

oh ye..ritu lepas dah gi makan2 ngan jalan2 maka aku pun balik ghumah
ingat tak ritu aku cakap gap yang panjang sepertinya patah balek 10 kali ke ghumah den kek songomban pon tak po
jadi den pun balek la ngumah..
nak buek apo kek sini laghi

nak jadikan cite, cuti yang panjang jadikan aku sedikit malas nak setadi
sedikit je ye kengkawan
oklah, aku bukan tak sentuh langsung nota yang aku bawak balek tapi sentuh la jugak
sambil gunting ghambut kek kodai pon den duk ngusung je nota tu
tapi satu nota tu dalam 2 hari baru bis baca. padahal bile tengok alahai ciput je
dalam sehari pun leyh baca kot
punyalah teliti aku duk baca nota tu
nak pahamkan betul2 la kan
(yoyo je aku ni)
bile da lame duk ghumah ase macam sonok plak 
mane taknya amin da pandai cakap ckit2
bile kite layan die cakap mulelah kuar bahase hape ntah 
aku pun duk angguk2 je la
padahal sepatah haram pun tak paham
mak pulak duk aja die cakap korea
opa2.. oma2..
kembung2 mulut dak kenit tu duk tiru mak aku cakap
kalo di asah lame2 pandai tu cakap korea
tapi kami bukanlah pandai berbahasa korea
cakap bm lagi senang
lagi satu skang amin dah pndai amik hati org
kalo kite marah die, nanti die buat muke cute 
pastu mulalah sume pun cair dek penangan senyuman die
ish2x..dak kecik skang ni da jadi pandai nak bodek oghang tue
t dah besar pandai nak ngorat anak dara orang lak
huhuhu


ni la amin..duk ngintai ak baca nota~~

amin ni ske tengok lampu canteq2
so, kami pn membawa die ke eye c t
tunggu angah balek umah, bertolak pun da lambat
tp dek kerna abg aku adalah seorg driver yg memandu dengan laju, perjalanan sgt cepat ye
tp al maklumla sbb cuti jadi ngamai la umat manusia di ctu
setelah meredah lautan kereta akhirnya smpai la jugak di eye c t
alhamdullilah
ujan renyai da setat membasahi bumi
tapi umat yg datang ke eye c t tak putus2
tenganga  ble masuk kne bayor seploh hinggit
angah kate dolu time die masuk lime hinggit je skng da sepluh hinggit
cekik darah betul
tapi sbb amin punya pasal, kami masukla jugak 
amin ni tebiat die da nak sampai sesuatu destinasi baru la die nak tdo
perjalanan punye lame die tanak tido
hadoyai
sbb da bayor sepuloh hinggit terpaksa kejotkan die 
terpaksa pancing die ngan cakap ''eee..canteqnya lampu..ada warna merah, hijo, kuning''
dak kecik ni kalo dengar  lampu canteq trus eksaited terlebih
jadi cik rama2 ni la gambo yang sempat diambil

ini merupakan pintu masuk ..tgk2 berderet kereta 


mak sanggup tutup payung sebab nak amik gambo..terbaekla..:)

oh...hp xsecanggih mane..gambo pn xcanteq

canteqkan cik rame2..

muke puas hati amin..ish2

ade merak besar..belagak gle merak ni..mane taknye..ramai yang amik gmbo kat die



macam kat luo negara kan..

sgt sedikit gambo di ambil sbb hp due2 tade bateri
pastu sume datang tak bawak kamera
seb bek hp angah ade bateri
jadi hp die yg digunakan tuk amik gambo
adela jugak memori basah beramai-ramai  di eye c t
kejap sangat kat eye c t ni sebabnya ujan
jadi nak berjalan xbest sangat,.lecak n ghamai orang
kul 12 lebih baru sampai ghumah

pejam celik pejam celik cuti pun da abis
bile cuti da abis,aku kena balek kolej
sebab ad lagi last paper ari kamis ni
walaupun berat ase di ati untuk melepaskan ghumah
tapi ku gagahkan jua kaki ku ni demi perjuangan yang tak abis lagi
ecececece
gayenya macam aku tak akan balek ke ghumah
well, home is where a heart is rite.
dats y bape kali ko jarang balek pun, ko tetap akn ngindu kek ghumah
betul x?
aku bukan tak suke kat kolej ni
suke sgt 
akhir2 nak exam ni bising la kat cni
first wik exam bising orng duk ketuk2 bilik felo kat bawah ni
pastu da ketuk2 g nyanyi lagu cite p. ramlee
''kamilah penyamun di hutan ini''
oh aku lupe liriknya ye
pergh..kalo sedap tak po
ni dah la ngah seteress
ditambah lagi ngn nyanyian sumbang
berdouble triple aku seteress
pastu pas balek deepavali ni
ketuk2 da tade
ingat dapat la ketenangan
tibe2
bunyi org duk basuh jalan plak
mak ai
macam2 bunyik 
ase nak baling kusi kat org bawah
tapi itu cume anganan yang takan menjadi
jap gi kalo ak balek kusi kat org tu berdarah, aku yg kne saman
tamo la
cume mampu memandang dari tingkap je
nak jeling kat diorg, diorg takan nampak
nak bagi isyarat kang ade plak ingt aku nak nombor
jadi hanya mampu menyumbatkan tinge dengan earfon
walaupun cara itu kadang2 tidak menjadi
tetapi hanya nak sedapkan hati sahaja ye


baeklah setelah lame mase di abiskan di depan lappy,
its time to say gudbye
kne continue setadi TD balek
yeah
sila semangat ye wahai diri

p/s : baru sehari da rindu umah, mak n amin..haiya






2 comments:

  1. ok
    i jeles di sini
    org lain yg beria2 nak pegi
    org lain yg dapat pegi
    waaaa!!
    hehe~
    takpe2..
    CANTEKKK OK!
    ALL THE BEST UNT TD~SABAR OK,SKET JE LAGI!!!~

    ReplyDelete
  2. ok
    sile jeles
    biasa la manusia ad pasaan itu
    huhuhu
    t ad rejeki kamu g la ngn family kamu
    sgt sewonok
    k bertahan selagi mampu

    ReplyDelete